تعمیر دستگاه ویبرومتر Vibrometer

تعمیر دستگاه ویبرومتر Vibrometer

تعمیر دستگاه ویبرومتر Vibrometer – تعمیر برد الکترونیکی انواع دستگاه های ارتعاش سنج در کلینیک تخصصی دیجی برد digi-board صورت می پذیرد.

بررسی اجمالی دستگاه ویبرومتر Vibrometer

تشخیص ارتعاش و نوسان، یکی از اصول عیب‌یابی مکانیکی ماشین‌ آلات صنعتی می باشد. هنگام ارزیابی تعادل یک ماشین و اجزای آن، از جمله ارزیابی یاتاقان‌ها و متمرکز بودن، ضروری است.

ارتعاشات مکانیکی یک حرکت نوسانی بسیار سریع یک سیستم مکانیکی خاص حول محور تعادل آن است  که در اثر اینرسی تک تک عناصر (حرکت رفت و برگشتی) یا عدم تعادل در قطعات دوار ایجاد می شود.

محل نصب دستگاه ویبرومتر با استفاده از انواع کنتور و سنسور. آزمایش های دقیق جابجایی، سرعت و شتاب ارتعاشات را نشان می دهد، در حالی که تجزیه و تحلیل فرکانس ارتعاشات توزیع سیگنال را در اجزای سازنده امکان پذیر می کند.

انواع دستگاه ارتعاش سنج یا Vibrometer

متداول ترین ارتعاش سنج vibrometer ، از نوع  مبتنی بر شتاب سنج و لیزری می با شد.  در ویبرومتر از نوع شتاب سنج هم جابه جایی و هم شتاب اندازه گیری می شود که مبدل مورد استفاده در آن از نوع پیزو الکتریک یا خازنی است.

ارتعاش سنج های لیزری از تکنولوژی کاملا متفاوتی استفاده می کنند. عملیات آنها شامل تشخیص ، تجزیه و تحلیل تشعشعات لیزری است که بر روی یک قسمت ارتعاشی از دستگاه پخش می شود.  هنگامی که یک جسم ارتعاش می کند، فرکانس نور تغییر می کند و اندازه گیری اختلاف فرکانس ها مبنایی برای محاسبه سرعت حرکت جسم مورد بررسی، قرار می گیرد.

کاربرد دستگاه ویبرومتر vibrometer

معمولی ترین کاربرد ارتعاش سنج ها ارزیابی میزان سایش یاتاقان ها است

یکی دیگر از کاربردهای معمول ارتعاش سنج ها، تشخیص چرخ دنده ها است که ارتعاشات بیش از حد ایجاد می کند.

سومین کاربرد رایج ارتعاش سنج ها، تشخیص عدم تعادل روتور ماشین یا یک قطعه است. روتوری که به درستی متعادل نیست سعی می کند حول محور جرم مرکزی بچرخد، اما توسط یاتاقان ها محدود می شود. در نتیجه نیروهای گریز از مرکز، این اختلاف با ارتعاشات مشخصه آشکار می شود که در نهایت ممکن است منجر به آسیب به یاتاقان ها یا روتور شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *